کیوشی فرهاد بارانیان کثیر(پروفباک)رئیس محترم ایشین ریو کاراته دو کوبودو استان اصفهان


بنام خدا

 

   به لطف خداوند متعال فعالیتهای بیش از سه دهه پروفباک(فرهاد بارانیان کثیر) بعضآ در عرصه های علم ، هنر ، ورزش ، دانش و صرفا زمینه های توسعه فرهنگی هنری علمی همچنین تولید ، ساخت و ساز در حد خود در جامعه بوده است و در هر عرصه ای که به نوعی وی همیاری داشته و احساس خلآ در این عرصه ها حس میشده است ، نامبرده در حد مدخلیت و توان خویش سعی در تنویر و بسترسازیهای صرفآ علمی ، هنری ، ورزشی ، فرهنگی همچنین فنی مهندسی و عمرانی در سه مقطع قبل ، همزمان و بعد از دفاع مقدس ،  داشته است که به تفسیر در رزومه و بیوگرافی نامبرده تقدیم منظر علاقمندان میگردد.

 

الف) رزومه فرهاد بارانیان کثیر(پروفباک) :

متولد ۱۳۴۱ اصفهان  دارای پایه دان ۷ هفت (دان ۶ کاراته آزاد با ارشدیت) و مربی ممتاز ملی ۱

۲-  عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیته برنامه ریزی راهبردی هیأت کاراته استان اصفهان

۳- بنیانگذار و رئیس سبک ایشن ریو کاراته استان و کسب عنوان کیوشی از سازمان جهانی ایشین ریو

۴- عضو عالی هیأت رئیسه کیوکوشین کاراته ماتسوشیمای ایران و خاورمیانه

۵- بنیانگذار کیک بوکسینگ و فول کنتاکت همچنین اولین رئیس تاپ کاراته فول کنتاکت استان

۶- عضو شورای بنیانگذاران بوکس اصفهان و اولین رئیس هیأت بوکس شهرستان نجف آباد

۷- مدرس علوم تربیت بدنی و ورزشی در مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه نجف آباد

۸- بنیانگذار و رئیس اسبق اداره فوق برنامه  و تربیت بدنی منطقه ۴ دانشگاه آزاد اسلامی

۹- احراز مقامهای اول تا سوم به ترتیب بسکتبال، فوتبال و والیبال دانشگاههای آزاد کشور در آن تصدی

۱۰- مهندس عمران دارای لوح مهندسین پیشکسوت و برجسته سازمان نظام مهندسی  ساختمان

۱۱- کارشناس حقوق معادل داوران ماده ۲۷ در عرصه قوانین و نظامات مهندسی و حقوق شهروندی

۱۲- کارشناس کامپیوتر باستناد ماده ۱۵ قانون نظام مهندسی

۱۳- ادیب ، نویسنده ، پژوهشگر عرفان ، ادبیات و دانش فراروانشناسی ، علوم فراحسی و هیپنوتیزم

۱۴- کسب عنوان پرکارترین اهل قلم با بیش از ۳۰ عنوان کتاب و تیراژ چند صد هزار جلدی

۱۵- بنیانگذار و رئیس اسبق اولین موسسه تحقیقاتی علوم پاراپسیکولوژی و هیپنوتیزم

۱۶- رئیس هیأت مدیره شرکت فرهنگی هنری مهد فیلم سپاهان و مشارکت در تولید و ساخت چندین فیلم ۱۷- مشارکت تولید فیلمهای تلویزیونی ،داستانی ،سینمایی و تئاتر جنگ و مبارزه با مواد مخدر                              

۱۸- همکاری هنری با گروه شاهد تلویزیون و تولید فیلم نیروهای مسلح ذیربط

۱۹- از نخبگان و سرآمدان برتر مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر از سالهای ۱۳۸۵ تاکنون  

۲۰- بنیانگذار مجمع عمومی نخبگان اهل قلم و اولین رئیس انجمن نویسندگان و پژوهشگران شاهد و ایثارگر

۲۱- دارای کارتهای ویژه دانشمندان و هنرمندان بترتیب از مرکز دانش پژوهان شاهد و وزارت ارشاد

۲۲- مدیر عامل شرکت تاقدیس فرساز و سایت منیجر پرو‍ژه پتروشیمی اصفهان شرکت شین وای کره

۲۳- رئیس موسسه فر نعمت با سابقه احیاء بیش از ۱۰۰ هکتار صیفی کاری در مناطق خنثی شده مین

۲۴- تولید دهها هکتار  میوه و صیفیجات در هویزه و سید خلف همچنین کامیارستان منطقه خراسان و سرخس

۲۵- رتبه ۳ شخص حقیقی سازمان برنامه و بودجه سابق با بیش از هفتاد پروژه عمرانی کوچک و بزرگ

۲۶- کارشناس زبان انگلیسی دارای مدارک لوکال و جنیر پزوفشنسی و کارت رسمی بریتیش کانسل

۲۷- مترجم رسمی زبان انگلیسی خارجیان با کارت ویژه وزارت کار بلافاصله پس از انقلاب تا اوایل دهه۶۰

 

ب) بیوگرافی فرهاد بارانیان کثیر (پروفباک):

  1. ۱٫   احرازعنوان پژوهشگر اهل قلم و محقق  ,مصحح , گردآورنده و نویسنده با تخلص عنوان (پروفباک) ثبت شده در شابکهای کتاب و ISBN)) کتابخانه ملی و یونسکو همچنین طی احکام مربوطه از دوایر و ارگانهای ذیربط و بیش از سی ۳۰ عنوان آثار ازکتابهای نوشته شده و مورد پژوهش وی که نزدیک به بیش از ۲۵ عنوان از آنها با تیراژ بی نظیر چندصدهزار جلدی در یکی دو دهه اخیر به نشر ، پخش و فروش رسیده اند که در زمینه های عرفان و ادبیات و علوم فراحسی و دانش فراروانشناسی به رشته تحریر و گرداوری در آورده و تاکنون با عنایت خداوند متعال حدود( ۲۵) جلد از این کتب در قطاع وزیری و رقعی با حدود(۳۵۰۰) صفحه نوشتاری و بیش (۶۰۰۰) صفحه گرداوری ، تصحیح ، فهرست و… با تیراژ استثنایی و منحصر بفرد  چند صد هزار جلدی همچنین آثار متفرقه مکتوب دیگر وی را در  زمره ی پرکارترین اهل قلم و برجسته ترین سرمایه گذار در زمینه کتاب قرار داده است.

 

  1. ۲٫   احراز عنوان  فیلسوف و پروفسور بحسب آثار و مدارج وی طبق نرم جهانی و سالها ممارست و توانایی در دانش هیپنوتیزم ، فراروانشناسی که در واقع عنوان کیوشی(پروفشنال مستر در فلسفه هنرهای رزمی) میباشد و عضویت رسمی در رده عالی سازمان جهانی ایشین ریو کاراته کوبودوIsshinryu Karate Kobudo Association & ) World که توسط استاد بزرگ هانشی مهراد نخعی بنیانگذاری شده است همچنین از اساتید و رده های عالی کیوکوشین ماتسوشیما  دارای دان شش فدرال کاراته آزاد با چهار سال ارشدیت(پایه دان ۷ ، هفت) از فدراسیون کاراته ایران ، عنوان مربی ممتاز ملی ، استاد بین المللی هنرهای رزمی، کاراته، علوم تربیت بدنی و ورزش همچنین تحقیق ، پژوهش و ارائه چندین عنوان کتاب در زمینه فلسفه دانش علوم فراحسی ، فراروانشناسی ، هیپنوتیزم ، باروری توانهای فیزیکی و درونی ذهنی با سالها ممارست و مساعی در هیپنوتراپی ، هیپنوآنالیز ، شناساندن دانش و علوم فوق بعنوان هیپنوتیست , هیپنوپاراپسیکولوژیست و پروفشنال هیپنوتیزور با بیش از سی سال تجربه ، خبرگی و طی طریق

 

  1. ۳٫   احراز عنوان ادیب و بعضآ شاعر بحسب دهها عنوان کتاب و آثار ادبی منتشره و پخش و فروش مربوطه با بیش از صدها و بعضآ هزاران صفحه پژوهش و گردآوری در قطاع وزیری با تیراژ هر مجلد  گالینکور از پنج تا بیست هزار جلد مورد اقبال و استقبال علاقمندان در دهه اخیر.

 

  1. ۴٫   احرازعنوان و جایگاه و دریافت کارت  نخبگی طبق استانداردهای مربوطه از شورای عالی نخبگان مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر و درج نام در صفحه۵۲ اولین کتاب اطلاعات نخبگان ، سرآمدان و پیشتازان شاهد و ایثارگر و صفحه ۱۰۵ کتاب آئینه داران حماسه ویژه نخبگان ، برجستگان علمی شاهد و ایثارگر

 

  1. ۵٫      احراز عنوان نویسنده ، پژوهشگر و هنرمندان از صندوق حمایتی نویسندگان و هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

 

  1. ۶٫   احراز عنوان  بنیانگذار  و اولین  مسئول  بترتیب  مجمع  عمومی نخبگان اهل قلم  ، انجمن نویسندگان و  پژوهشگران شاهد و ایثارگر کشور در استان اصفهان با کسب اکثریت آراء.

 

  1. ۷٫   احرازعنوان مهندس  پیشکسوت و برجسته و دریافت تقدیرنامه و لوح  مهندسان سرآمد و پیشکسوت عرصه مهندسی در روز مهندس پنجم اسفند ۱۳۸۵ از سازمان نظام مهندسی ساختمان در سالن شهید مهاجر استان اصفهان به جهت سوابق اجرایی ، مدیریتی ، نظارتی ، مشارکت (در حدود هفتاد،۷۰ پروژه عمرانی) خرد و کلان عمرانی در زمان جنگ ، بازسازی و…   ، دریافت گواهینامه های حقوق , بتن , کامپیوتر                         ( آتوکد وِD Max 3, اینترنت , وورد ).

 

  1. ۸٫   فعالیت در زمینه کشاورزی از جمله کشت صیفی کاری بر روی نزدیک به یکصد هکتار زمینهای سیدخلف هویزه خنثی شده از مین های جنگی و کشت بیش از بیست هکتار صیفیکاری در کامیارستان سبزه وار و همان حدود کشت صیفیجات در سرخس و نیز تداوم فعالیتهای کشاورزی در مقاطع بسیار کوچک چند جریبی در زازران اصفهان و منطقه زیار در شرق استان اصفهان که تاکنون تداوم دارد.

 

  1. ۹٫   دریافت گواهینامه کارشناسی حقوق قضایی و احراز عنوان مهندسان حقوقدان معادل داوران ماده۲۷  به استناد ماده ۱۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان.

 

۱۰٫ احرازعنوان استاد و  پیشکسوت علوم تربیت بدنی و ورزش از اداره کل تربیت بدنی ، دوایر ، ارگانهای ذیربط به جهت حدودبیش از  ۳۰ سال تجربه ورزشی ، خدمات ، مربیگری در ورزشهای مربوطه و دریافت گواهینامه های مختلف تئوری ورزش و علوم تربیت بدنی از سازمانها ، انجمنها ، سبک ، رشته های ذیربط ورزشی و گواهینامه های تئوری تربیت بدنی  زیر نظر برجسته ترین اساتید دانشگاه های علوم پزشکی و دانشکده تربیت بدنی از آناتومی ، فیزیولوژی ، بیومکانیک ، تغذیه ، عوارض ، صدمات ورزشی و بیولوژی  گرفته تا نحوه های نوین مربیگری ورزشی ، آموزش ووو….همچنین طبق مدارک ، مدارج مربوطه ، تدریس ، استادی علوم تربیت بدنی در دانشگاه و مسئولیتهای مختلف ورزشی طبق احکام موجود .

 

۱۱٫ احرازعناوین مدرسی ، استادی ، مربیگری ، بنیانگذار و مؤسس در عرصه های علمی ، هنری و ورزشی طی احکام مربوطه از دوایر علمی ، فرهنگی ، هنری ، ورزشی ، دانشگاه و …  .

 

۱۲٫ احرازعناوین بازیگری ، دستیار ، مدیر تولید ، طراح صحنه ، سناریست ، مدیر تدارکات در عرصه های فیلم ، سریال ، تئاتر از صدا و سیما ، ارگانهای ذی ربط  فیلمسازی ِ هنری و…  طی احکام مربوطه و درج در روزنامه های کثیرالانتشار و هنری.

 

۱۳٫ دریافت احکام مختلف از مراکز تولید فیلم و فرهنگی ارگانهای نظامی ، انتظامی ، اداری ، خصوصی تولید فیلم ،  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، گروه شاهد صدا و سیما ، شرکتهای سینمایی ووو….بعنوان مدیر تدارک اسپشیال افکت و انفجارات گرفته تا مسئولیتهای مختلف در عرصه فیلمهای پلیسی  ، جنگی ، داستانی و تئاتر .

 

۱۴٫ دارای حدود یکصد و ده حکم ، مدارج  ، مدارک در عرصه های علمی ، پژوهشی , فنی و مهندسی , فرهنگی هنری, علوم تربیت بدنی و ورزشی  .    … 

 

۱۵٫ دریافت دهها لوح سپاس ، تقدیرنامه از ادارات ، دوایر ورزشی ، هنری ، فنی از جمله اداره کل تربیت بدنی، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، تلویزیون(صذا و سیما)، گروههای تولید فیلم ، شرکتهای قیلمسازی، گروههای تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد همچنین صدا و سیما ، گروه شاهد تلویزیون، هیئت کاراته استان اصفهان ، فدراسیون کاراته، سازمان جهانی ایشین ریوکوبودو، انجمن جهانی کیوکوشین کاراته ماتسوشیما، کتابخانه ملی کشور، شورایعالی نخبگان ، سرآمدان و مرکز دانش پژوهان، بسیاری از دوایر علمی ، غرهنگی ، ورزشی و هنری ،

 

ج) برخی از آثار مهم  فرهاد بارانیان کتیر(پروفباک)

 

الف،ج) سری کتابهای «راز نیروهای شگفت انگیز فراحسی و قدرتهای فوق‌عادی ،نویسنده» :

 

۱-          اسرار رسیدن به آرزوها و ثروتمند شدن در ۲۶۱  صفحه

۲-          اسرار پیشگویی و آینده نگری ( کلیرویانس ) در ۱۷۶ صفحه

۳-          اسرار انتقال فکر و احساسات ( تله‌پاتی) در ۱۶۶ صفحه

۴-          اسرار فکر خوانی ( تله‌پاتی ذهنی ) در ۳۶۸ صفحه

۵-          اسرار خوابگری ( هیپنوتیزم ) در ۳۵۲ صفحه

۶-          اسرار انرژی درمانی و شفابخشی ( پسی شی ) در ۳۰۶ صفحه

 

 

 

ب،ج) سری کتابهای «فالها و تعابیر ،  نویسنده پروفباک» :

 

۷-     دائره‌المعارف تعبیر خواب آل کثیر‌در۶۳۶ صفحه

۸-     کلیات فال قهوه ( نقد و بررسی ) در ۲۱۹ صفحه

۹-     جلد اول فال و تفأل از لسان الغیب شامل ۶۳۲ صفحه اول با دفترپیشین از ۱۲۶۴ ص دو جلد

۱۰-  جلد دوم فال و تفأل از لسان الغیب دنباله ۶۳۲ صفحه تا آخر ۱۲۶۴ ص با دفترپایانی

 

ج،ج) سری کتابهای «عرفان و ادبی ،  پژوهشگر، نویسنده و گردآورنده پروفباک» با فهرست:

 

 

۱۱-   جلد اول مثنوی معنوی مولانا همراه با دفترپیشین،گردآوری و تصحیح

۱۲-   جلد دوم مثنوی معنوی مولانا همراه با دفترپایانی،گردآوری و تصحیح

۱۳-   دیوان کبیر مولانا شامل غزلها و قصیده ها همراه با دفترپیشین،گردآوری،فهرست و تصحیح

۱۴-   دیوان کبیر مولانا دنباله غزلها و قصیده ها همراه با دفترپایانی،گردآوری،فهرست و تصحیح

۱۵-   ترجیعات و رباعیات حضرت مولانا شامل دفاتر پیشین،پایانی،تصحیح،فهرست،گردآوری       

۱۶-   دیوان عطار نیشابروری شامل دفاتر پیشین،پایانی،تصحیح،فهرست،گردآوری

۱۷-   تذکره‌الاولیاء عطار شامل دفاتر پیشین،پایانی،تصحیح،فهرست،گردآوری

۱۸-   غزلیات حافظ شیرازی شامل دفاتر پیشین،پایانی،تصحیح،فهرست،گردآوری

۱۹-   اسرار نامه عطار شامل دفاتر پیشین،پایانی،تصحیح،فهرست،گردآوری

۲۰-   الهی نامه عطار شامل دفاتر پیشین،پایانی،تصحیح،فهرست،گردآوری

۲۱-   مصیبت نامه عطار شامل دفاتر پیشین،پایانی،تصحیح،فهرست،گردآوری

۲۲-   منطق الطیر عطار عطار شامل دفاتر پیشین،پایانی،تصحیح،فهرست،گردآوری

۲۳-   دیوان عراقی شامل دفاتر پیشین،پایانی،تصحیح،فهرست،گردآوری

۲۴-   بزرگانعرفان وادب ایران زمین گردآوری،تحقیق،پژوهش جلد اول: مولانا

۲۵-   بزرگانعرفان وادب ایران زمین گردآوری،تحقیق،پژوهش جلد دوم: شمس

۲۶-   بزرگانعرفان وادب ایران زمین گردآوری،تحقیق،پژوهش جلد سوم: عطار

۲۷-  بزرگانعرفان وادب ایران زمین گردآوری،تحقیق،پژوهش جلد چهارم: حافظ

 

د،ج) سری کتابهای دیگر ، نویسنده پروفباک که به دلایل مختلف منتشر نشد :

 

 

۲۸- اسرار تلقین به نفس

۲۹- اسرار پرتواندیشه

۳۰- اسرار تابش ذهن

۳۱- اسرار قدرت فکر

۳۲ اسرار نیروی واژگان

۳۳ – اسرار تمرکز ذهن

 

ه،ج) کتابهای متفرقه منتشر شده ،  پژوهشگر ،  نویسنده و گردآورنده پروفباک با تیراژ محدود :

 

 

۳۴ سند راهبردی هنرهای رزمی و کاراته به سفارش هیآت کاراته استان اصفهان و اداره ورزش و فدراسیون کاراته سال ۹۱

۳۵ طرح اولیه پیشنهادی سند راهبردی شورایعالی نخبگان و سرآمدان سال ۱۳۸۱ و سپس طرح اساسنامه پیشنهادی تکمیلی شورایعالی نخبگان و سرآمدان و پیشتازان شاهد و ایثارگر بنا به پیشنهاد مرکز دانش پژوهان شاهد وایثارگر سال ۸۵

۳۶ – اولین سند راهبردی مجمع عمومی نخبگان اهل قلم و اساسنامه انجمن نویسندگان و پژوهشگران عضو شورای نخبگان و سرآمدان مرکز دانش پژوهان

۳۷ طرح فیلمنامه پلیسی موقعیت سیزده به سفارش گروه تولید فیلم پلیس

۳۸ طرح فیلمنامه جنایی طلای خونین با تغییر نام معمای سوم در هنگام تولیذ به سفارش گروه تولید فیلم تلویزیون نیروی انتظامی

۳۹ طرح فیلمنامه سرقت زمانبندی شده با نام دیوار چهارم به سفارش گروه تولید فیلم پلیس

۴۰ طرح فیلمنامه جنگی تیربارچی به سفارش گروه فیلمسازی مهد فیلم سپاهان

۴۱ ورزش دوپینگها و ضایعات دارویی به سفارش دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد

۴۲ سازه های باستانی ضد زلزله (مناره ها) جلد اول پی، زیرسازی و سفتکاری به سفارش دانشکده عمران دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد

۴۳ – سازه های باستانی ضد زلزله (مناره ها) جلد دوم نما و نازک کاری به سفارش دانشکده عمران دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد

 ۴۴ -همیاری و اقدام در تولید بسیاری از کتابهای نویسندگان و مؤلفین عضو انجمن و مجمع عمومی نخبگان اهل قلم در زمان تصدی نامبرده بعنوان مسئول مجمع فوق و انجمن نویسندگان و پژوهشگران مربوطه

۴۵ – همیاری و مشارکت در برگزاری همایشها و سمینارها و کارگاههای علمی متعدد در طی سالهای فوق در ارتباط با تمام مراکزی که نامبرده به نوعی مسئولیت داشته از دانشگاه گرفته تا کانون انجمنها و مجمع عمومی و انجمن نویسندگان و پژوهشگران تا مجامع ورزشی شهرداریها و هیئت کاراته و غیره

 

و،ج) مشارکت پروفباک در تولید و ساخت دهها فیلم تلویزیونی و داستانی و تئاتر و سینمایی

 (یوماتیک ،  شانزده ،  سی و پنج ، دیجیت و تئاتر) از جمله :

 

۴۶ تیربارچی :  (جنگی داستانی سفارش  گروه تولید فیلم شاهد صدا و سیما)

۴۷ جانباز :  (جنگی داستانی سفارش  گروه تولید فیلم شاهد صدا و سیما)

۴۸تندیس شوم :  (اجتماعی مستند سفارش  گروه تولید فیلم روابط عمومی کمیته انقلاب اسلامی)

۴۹ خفت :  (سیاسی اجتماعی داستانی  سفارش  گروه تولید فیلم روابط عمومی کمیته انقلاب اسلامی)

۵۰ سیاه در دربار هارون :  (تئاتر سیاسی انتقادی  سفارش  گروه تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان)

۵۱ غوزه :  (تئاتر سیاسی اعتراضی سفارش  گروه تئاتر رادیو اصفهان)

۵۲ نینوا :  (تئاتر عقیدتی مذهبی سفارش  گروه تئاتر مساجد ،  مسجد سجاد)

۵۳ سری فیلمهای شقایقهای مهاجر :  (جنگی سریال بر اساس خاطرات رزمندگان  سفارش  گروه شاهد صدا و سیما)

۵۴ معمای سوم :  (داستانی پلیسی سفارش  گروه تولید فیلم روابط عمومی عقیدتی سیاسی ناحیه انتظامی)

۵۵   سنگلاخ :  (مواد مخدر داستانی سفارش  گروه تولید فیلم روابط عمومی کمیته انقلاب اسلامی)

۵۶ پرچین :  (اجتماعی داستانی سفارش  روابط عمومی نهضت سوادآموزی استان)

۵۷ قافله :  (مواد مخدر سینمایی سفارش  گروه حرفه ای ۳۵ ، سپاه پاسداران ، عقیدتی سیاسی ناحیه انتظامی)

۵۸موقعیت سیزده :  (جنایی داستانی  سفارش  گروه تولید فیلم روابط عمومی عقیدتی سیاسی ناحیه انتظامی)

۵۹دیوار چهارم :  (پلیسی داستانی  سفارش  گروه تولید فیلم روابط عمومی عقیدتی سیاسی ناحیه انتظامی)

 

وووووووو           عندالزوم تمامی مدارک و احکام و مکاتبات فوق موجود است باسپاس یاحق.

تجزیه و تحلیل مشت عمودی ایشین ریو

تجزیه و تحلیل
مشت عمودی ایشین ریو
از کتاب کاراته – راه ایشین ریو
فلسفه هنر های رزمی و زندگی من
اثر استاد دان جونز دابل یو .

زیست شناسی استاد، سنسی جان مور. آقای مور یک تجزیه و تحلیل دقیق از مشت ارائه نموده  است.
هدف از مشت  برای تامین انرژی جنبشی  است ،و ممکن است  به همان اندازه که به هدف مورد نظراصابت کند صدمه وارد نماید ، به عنوان مثال، حریف خود را در مقایسه با ورزشهای رزمی دیگردر نظر بگیرید که با استفاده از یک مشت ، ایشین ریو که تا حدودی متفاوت از دیگر سبک هادر شیوه اجرا می باشد و در شرایط  برابر روی حریف اجرا شود . این شیوه ای است که در آن مشتگره شده  و بسوی حریف پرتاب می گردد ، به عنوان مثال، مشت با انگشت شست تا شده عمودی اگر شست را عدد ۱۲ در ساعت و انگشت صبابه یا اشاره را روی عدد ۱۱ در نظر بگیریم مشت ایشین ریو این چنین است  کاملاً صاف وبه صورت ضربه پیستونی اصابت می نماید حال آن که در سایر رشته ها مشت به صورت دورانی وچرخشی به سوی هدف پرتاب میگردد ، اما در ایشین ریو پیچش یا حلقه زنی انگشت طوری که نوک انگشتان در برابر کف دست فشرده شده و انگشت شست بر روی انگشت پروگزیمال یا انگشت اشاره فشار داده می شود  .
با تجربه ترین هنرمندان رزمی آموزش دیده ، آگاه در حال حاضر از مشت خوب و واقعی در یک  مکانیک با موضع جامد و یا ریشه ای ، که بر اساس آن، چرخش لگن ، (باسن ) (مقدار متفاوت با سبک هنر رزمی) فرمت بازو اضافه شده است. برای مشت  موثر، انرژی بدن و گسترش باز و بسته شدن به طور موثر از طریق ساعد به  مچ دست منتقل شده، و به هدف مورد نظر نواخته می شود . برای اینکه درک بیشتر و مفید ی از انرژی به دست بیاوریم به پایه آناتومی اندام فوقانی می  پردازیم.
استخوان بازو، تک و یا هومروس، در واقع باعث می شود تماس ما با (مفصل) دو استخوان ساعد – شعاع زند زیرین برقرار گردد . تا کنون، بیان شد که زند زیرین قوی ترین و با ثبات ترین اسخوان ساد است. این به دلیل رابطه ایاست که اکثریت انرژی بدن و بازو فرمت مشت  از استخوان بازو و در انتقال به زند زیرین  مشکل رخ می دهد، با این حال، انرژی از پایین زند زیرین و به سمت مچ دست منتقل می شود . در مچ دست، شعاع زند زیرین  در واقع باعث می شود استخوانهای مچ دست قوی ترباشند تابه طور موثری برای انتقال انرژی به هدف که یک مکانیزم مورد نیاز برای انتقال بخش قابل توجهی از انرژی زند زبرین است ، در یک موقعیت تشریحی بهتری با شعاع گسترده ای  برای انتقال انرژی از بدن به دست بدهد . یک گروه از بافتهای همبند بسیار سختی به نام غشاء N انجام این کار را با اتصال به زند زیرین و شعاعی، بسیار شبیه به بخش بوم زنجیر برانکارد (وسیله ) حمل بیمار که متصل به دو دسته است که  مقدار قابل توجهی از زور را که در واقع ممکن است به شکستن زند زیرین بی انجامد باشد که فصل  “مشترکی” است که  از طریق این غشاء انرژی منتقل شده به شعاع و سپس از طریق استخوان های مچ دست به کارگردانی (مچ) و در نهایت به هدف و سپس به استخوانهای کف دست (بین مچ دست و پنجه) منتقل می گردد.
نکته کلیدی آن  که میزان انتقال انرژی از طریق غشاء بین استخوانی بستگی به چگونه محکم بودن آن ، همچنین  بستگی به میزان پیچ و تاب در ساعد دارد. این غشا سخت تر، و در یک مشت عمود گرا رخ می دهد، بهتر است استخوان ساعد به اشتراک گذاشتن انرژی – و انتقال آن از استخوان بازو به مچ وسپس به  دست مشت شده منتقل شود. هر چه بیشتر دست ( مشت) به سمت پروناسیون (نخل پایین، به عنوان مشت  افقی) تبدیل گردد–باعث آرامش بیشتر غشاء بین استخوانی می شود. بنابراین، مانند یک منگنه در بطری بازکن کامل با غشاء در یک ترکیب که در آن حداقل قادر به انتقال نیرو از زندزیرین به شعاع انجام می شود! مشت های عمودی، به عنوان مشت کار بردی در ایشین- ریو و یا برخی از سبک های کونگ فو، به شما این امکان را می دهد که به اشتراک گذاری و انتقال بهتر از زور، و یا، به عبارتی دیگر، مشت قوی تر قرار داده است.جنبه عمودی مشت  در ایشین- ریو نیز منجر به انتقال انرژی کارآمد از دست به هدف است. آن دسته از استخوانها که انرژی خود را از شعاع و استخوان های مچ دست گرفته و به  دو پنجه انتقال می دهند،  قابل توجه است که بزرگترین و قویترین استخوان ها،استخوانهای  متاکارپ هستند که در وسط  کف دست قرار دارد. بوکسورها (و دیگر مبارزان آموزش ندیده) اغلب با دو پنجه آخرین ( دو انگشت آخر ) ضربه! می زنند که باعث می شود نیرویی از طریق استخوانهای کف دست انگشتهای ۴و ۵ (همراه با حلقه و انگشت کوچک ، به ترتیبی)، که به سادگی به عنوان ضخیم و قوی بند های دو و سه منتقل می شود. در نتیجه می تواند آنچه از نظر بالینی به نام “شکستگی بوکسور” – شکستگی استخوانهای کف دست انگشتان چهار و پنج ،بی انجامد. مشت عمودی متمایل به نگه داشتن آرنج در نزدیک بدن است که از مزایای آن محافظت  از دنده ها و به حداکثر رساندن انتقال انرژی از بدن به بازو می باشد . یک مشت خوب دارای ویژگی هایی است ، زمانی مأثر است. این ویژگی ها به یک شکل خاص اجرا می گردد ، به ویژه هنگامی که مشت در امتداد  بدن و به صورت پیستونی  به موازات کف دست بر روی پهلوقرار گرفته باشد  در این صورت مشت دارای قدرت و دقت زیادی خواهد بود.سرعت بالای مشت در فیلم  های گرفته شده و انجام آنالیز توسط کمیته های فنی وآموزش نشان می دهد که، در آن زمان که مشت نواخته می شود  در واقع در جهت عمودی است که درنتیجه اجازه می دهد انتقال انرژی به حداکثربرسد ! این است که تنها پس از عبور مشت از طریق هوا از است که به دست  می آید.
به طور غیر مستقیم بسیاری از مربیان تاکتیک های دفاعی این واقعیت را دریافتهاند که استفاده از مشت عمودی نشان از سرعت بالا دانسته اند ، و بر ایناساس به دنبال بررسی تاکتیک های دفاعی قوی تری جهت مقابله با این نوع مشت هستند  ، آنها به این نتیجه رسیده اند که درمشت عمودی  از انگشتان دست (چهار انگشت بر روی کف دست جمع شده وبه پاشنه دست تکیه می نماید ) بهتر از مشت سنتی کاربرد دارد وتدریس موقعیت آن را مخالف آموزش روش سنتی می دانند . در این موقعیت، فرد اساسا یک نسخه پرتاب دست باز از مشت ایشین ریو! (اگر این موضوع برای شما نامشخص است، سعی کنید موارد زیر را اجرا نمایید: دست خود را در موقعیت سنتی نخل پاشنه، ( یعنی کف دست خودرا روبروی صورت بگیرید با انگشت اشاره به سمت بالا به ساعت ۱۲ در حال صافراست آن را در جهت ساعد مقداری خم کنید ، چهار انگشت اصلی را به طرف پاشنه حلقه کنید  . انگشت شصت را به یک مشت مانند یک خوشه خرما که رو به پایین است در نظر بگیرید . همین کار را با کف پاشنه  دست در جهت کج وقتی دست شما صاف و انگشتان حلقه، شده  را در استاندارد ایشین – ریو مشت قرار دهید یک مشت  عمودی می شود!)در نظر نهایی مشت عمودی ایشین – ریو، با توجه عضلات ذاتی ساعد که اثر خود را بر روی مشت زدن می گذارد . برای داشتن دست در پروناسیون کامل (نخل پایین) یا تاق باز خوابی کامل (نخل بالا) نیاز به استفاده از برخی عضلات درونی ساعد که به ترتیب با عنوان مفصل درون گرا( چرخیدن داخلی مفصل آرنج که  باعث می شود کف دست به عقب یا پایین حرکت نماید. و برون گرا ( چرخیدن خارجی مفصل آرنج که موجب می شود کف دست به بالا وپایین حرکت نماید ) شناخته شده است. بهترین پرتاب مشت هنگامی است که این دو گروه عضلانی در یک وضعیت متعادل قرار بگیرند ، به عنوان مثال، زمانی که عدم توازن  از سوی دیگر باشد، شرایط نامتعادل رخ می دهد وهر موقع چرخش به داخل انجا گردد (به عنوان مثال، یک مشت کلاسیک)، و یا پروناسیون کامل بشود (به عنوان مثال، پانچ (ابزار) در بطری بازکن کلاسیک، در نقطه پایان کف دست رو به پایین است.) خنثی ترین موقعیت استفاده از دست است، بهتر است تا آنجا که به ایجاد توازن میان این دو دسته از عضلات، و در هنگام مشت زدن با تمام قوا. به عنوان مثال، گروه ساعد دست در یک موقعیت نسبتا خنثی قرار گیرد که کسی در ابتدا گسترش فشار بر روی دست خود به لرزش نی اندازد تا شخص دیگری یا حریف وی متوجه عدم توان و پایان تولید انرژی او نشود . (برای استفاده از یک چهره ساعت، انگشت شست دست راست که در حدود ۱۱:

باشد.) این موقعیت خنثی است وبرای انتقال انرژی از طریق دست وساعد مطلوب نیست. انرژی در یک مشت  تابعی از هر دو جرم اندام در حال حرکت، و سرعت که در آن اندام حرکت است.

اندام می تواند سریعترین حرکت را تولید کند ، می توان گفت: در نتیجه به حداکثر رساندن   انرژی هنگامی که برای انجام کارهای ممکن استفاده کرد ،ساخت یک مشت، و سپس گسترش بازو در یک مشت عمودی (به عنوان مثال، موقعیت خنثی) به طور کلی می تواند سریع تر از ساخت یک مشت و گسترش بازو در یک مشت معمولی باشد در حالی که شما می خواهید به ساعد پیچ و تاب بدهید ودر این موقعیت تمام رقابت های شیوه ای  و سبکی مبتنی به کنار می رود ، روابط فوق تشریحی است وارائه پشتیبانی قوی که در نهایت به این نتیجه رسیدند که مشت عمودی ایشین – ریو از نظر ساختار و عملکرد بهتر است، ارائه بیشترین انرژی را در کوتاه ترین زمان ممکن می سازد ، و با حداقل استرس از طریق بازو و دست به یک هدف انتقال می یابد. دومین تغییر مهم روش مشت زدن است . با بینشی بزرگ و ماهیت نوآورانه، شیمابوکو متوجه شده بود که تبدیل یک مشت در آخرین لحظه که مشت زن را دارای محدودیت های بسیاری میکند . هدف مشت فقط بروی یک نقطه متمرکز می شود  که در پایان اثابت و نقطه برخورد می باشد. حال چه اتفاقی می افتد اگر مهاجم خود حرکت  کند درجهت مخالف شما قبل از این که مچ دست چرخشش را کامل کند ؟ حرکت عطف به اثابت و قفل کردن آرنج  زمان حرکت را کند می نماید ومی تواند باعث صدماتی در ناحیه آرنج واستخوانهای زند زیرین وزند زبرین گردد. زمانی که آرنج قفل شده است، آن را به آسانی می تواند مسدود نمود بطور مسلم ،هنگام اثابت انتهای استخوان درشت نی یا انتهای نازک نی شکسته می شود. قفل کردن آرنج نیز موجب می شود بازو طعمه آسانی برای جودو کار یا جوجیتسو کار در هنگام پرتاب  و یا اجرای تکنیک های قفل شونده بازو باشند . استاد شیمابوکو همچنین متوجه شده بود که حتی اگر او به آموزش سنتی “چوب پنبه ” را در مشت، دانش آموزان قرار بدهد تا با استفاده از آن به مبارزه به پردازند در آینده توانایی کافی مشت کردن دست خود را نخواهند داشت. در عوض، آنها به طور غریزی مستقیم و بدون هدف برای شتاب و قدرت بیشتر مشت خواهند زد. استدلال شیمابوکو فقط  به این  چند مورد خلاصه نمی شود چرا که یکی از راه های آموزش، مبارزه استفاده درست وکنترل شده از تکنیک است ؟ بنابراین، به منظور سرعت و قدرت بیشتر، استاد شیمابوکو  مشت مستقیم عمودی را به سیستم اجرا یی خود اضافه کرده است. مشت مستقیم به ایشین – ریو  اختصاص دارد  با فرمت ۹۸ درصد به جای آرنج قفل کامل با مشت  سنتی، که کمک می کند تا محافظت از آرنج بیشتر شود .
ثالثا، همزمان با مشت سنتی استاد شیمابوکو مشت عمودی منحصر به فرد خود را در آرم ایشین – ریو نمایش داده است ،و آن را تبدیل به علامت تجاری سیستم ایشین- ریو نموده است . بر خلاف سبک های دیگر کاراته که نگه داشتن انگشت شست را در اطراف انگشتان دیگر قرار می دهند ، انگشت شست در ایشین – ریو بالای انگشتان دیگرقرار می گیرد وآنها را قفل می نماید . استاد شیمابوکو نشان داد که هنگام تماس با ماکی وارا انگشت شست در بالای انگشتان قرار داشته باشد مچ دست قوی تر و با ثبات تراست  ، در مبارزه و یا هنگامی که قصد انجام تامشی بارای شکستن اجسام سخت. انگشت شست در بالا نیز کمک می کند تا از ابتلا یک نواخت در طول اجرای این تکنیک جلوگیری نماید. مشت ایشین – ریو کا  را قادر می سازد تا از استخوان دست به خط کاملا مستقیم و در زمانی قابل توجه برای جلوگیری از صدمه در اثر اثابت با هدف ممانعت نماید . او شروع به باز نگری آنچه که احساس نقص در سیستم آموخته بود را نمود. وی سه تغییر عمده در این حوزه احساس می کرد (۱- مسدود کردن، ۲- مشت زدن ها واجرای تکنیک های مقابله با مشت). او متوجه شده بود هنگامی که دانش آموزان تمرین مشترک  وسخت در دفاع کردن انجام می دهند  مچ دست خود را به خاطر تماسهای سختی که با بلوکه های سنتی  و قدیمی به ساعد وارد می شود ممکن است  به شکسته شدن استخوانهای زند زیرین و یا زندزبرین بی انجامد. ومعتقد بود  با نگه داشتن مچ دست عمودی ، مستقیم  و با مسدود کردن عضلات ساعد مابین استخوانهای نازک نی و درشت نی  انقباض عضلانی بوجود آمده و آسیب های فوق کاهش فوق العاده ای خواهد یافت.

برگردان ویرایش با اندکی دخل و ترصف : عبدالرحیم ندیمی  ۱ دی ماه سال ۱۳۹۱ سنندج

گرفتگی عضلات

گرفتگی عضلات

شما می توانید با خستگی کنار بیایید. ناتوانی در تمرکز هم قابل تحمل است. اما گرفتگی و درد عضلانی چطور؟ وقتی این دردها به سراغتان بیاید، تمرین در باشگاه بدترین چیز ممکن برایتان خواهد بود.
گرفتگی و درد عضلانی فقط در نواحی عضلات شکم ایجاد نمی شود; در هر قسمت از بدن قابل پیدایش است-از رانها گرفته تا عضلات بازو، حتی عضلات ساق.
صرفنظر از نوع تمرین، همه مستعد گرفتار شدن به گرفتگی عضلانی هستند. وقتی یاد بگیرید که چطور با این دردها کنار بیایید-و به طور کلی چطور از بروز آن جلوگیری کنید-دیگر از تمرینات خود عقب نمی افتید.
دردها و گرفتگی عضلانی معمولا خود به خود برطرف می شوند. اما تا وقتی این دردها از بین بروند، انگیزه شما پایین آمده و جلسه تمرینتان بی حاصل خواهد بود.
● چرا درد و گرفتگی عضلانی پدید می آید؟
گرفتگی عضلانی، نوعی انقباض اسپاسم گونه (بگیر و ول کن) عضلات است که حین یا بلافاصله بعد از تمرین ایجاد می شود. علت این انقباضات هنوز ۱۰۰ درصد مشخص نشده و در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. اما چند عامل مشخص برای آن وجود دارد.
● الکترولیت ها
جذب آب شما و الکترولیت ها در احتمال بروز گرفتگی عضلانی نقش زیادی دارد. تا به حال در باشگاه کسانی را دیده اید که گاتوراد سر می کشند؟ نوشیدن آن فقط به این دلیل نیست که مزه خوبی دارد، به این خاطر است که این نوع مایعات دارای توازن الکترولیت سدیم-پتاسیم است که برای تقویت عملکرد سیسم عصبی بدن مفید و سازنده است.
وقتی این توازن الکترولیت در بدن با اخلال روبه رو شود-به ویژه وقتی زیاد عرق کنید-ممکن است این مشکل به وجود آید.
این مشکل وقتی طی تمرین مقدار زیادی آب بنوشید هم ممکن است اتفاق بیفتد. خیلی از افراد یک ست انجام می دهند، یک نوشیدنی می خورند دوباره یک ست دیگر و باز هم یک نوشیدنی دیگر و فکر هم می کنند که برای بدنشان مفید است. اما وقتی بدنتان در اوج جذب آب باشد، سدیم بیشتری را به شکل عرق خارج می کند.
درست است که آبی که از بین رفته را جایگزین می کنید، اما بدون سدیم، عملکرد عضلات مختل خواهد شد.
به علاوه، اگر تمرینتان در محیطی خیلی گرم انجام می شود، ممکن است حتی بدتر هم بشود. در چنین شرایطی نه تنها بیشتر عرق خواهید کرد، بلکه گرما تاثیر منفی روی عضلاتتان داشته و زودتر احساس خستگی و ضعف می کنید.
● سطح کلسیم
علت دیگر درد و گرفتگی عضلانی پایین بودن میزان کلسیم بدن است. وقتی غلظت کلسیم در مایع خارج سلولی اطراف اعصاب و عضلات کم باشد، پایانه های عصبی بیش از حد تحریک شده و درد و گرفتگی عضلانی به وجود می آید.
● خستگی عضلانی
بلافاصله بعد از انقباض، عضله به مرحله رلاکسیون (شل شدن عضله) می رود، که معمولا بیشتر از خود انقباض طول می کشد. این روند رلاکسیون به فیدبک حسی بین عضله و نخاع برمی گردد، که از محور عضلات و اندام های تاندون گولگی که در عضلات قرار دارد، ناشی می شود.
وقتی عضله خسته می شود، سفت می شود، که فعالیت محور عضلات را بیشتر و فعالیت تاندون گولگی را کمتر می کند. وقتی این تلاشها به همراه هم اتفاق بیفتد، مشکلاتی را در پروسه انقباض و رلاکسیون عضلات ایجاد کرده و گرفتگی عضلانی پدید می آید.
● تاثیر کربوهیدرات
درد و گرفتگی عضلانی درمواردی که فرد رژیم های کم کربوهیدرات را دنبال می کند و ناگهان مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف می کند، نیز ممکن است اتفاق بیفتد.
این می توند بخشی از پروتکل رژیم غذایی باشد، از اینرو بهترین راه برای کنار آمدن با آن این است که بدانید بلافاصله بعد از دوره کربوهیدرات-بالا، احتمال بیشتری برای بروز درد و گرفتگی عضلانی وجود دارد و سعی کنید از انجام هر نوع فعالیت شدید در این مدت خودداری کنید.
● برخورد با درد و گرفتگی عضلانی
▪ بلافاصله پس از احساس گرفتگی عضلانی، به فعالیت و حرکت خود ادامه دهید. احتمالا قادر به انجام حرکت با دامنه حرکت کامل نخواهید بود، اما ادامه حرکت فیبرهای عضلانی به برگرداندن محور عضلانی به حالت اولیه و کاهش حس گرفتگی و درد، کمک می کند. حرکت باید آرام و به نرمی صورت گیرد، از این رو، راه رفتن آرام و تاب دادن و لرزاندن عضله مورد نظر بسیار کمک کننده خواهد بود.
▪ به عنوان یک اقدام پیشگیرنده می توانید قبل از شروع گرفتگی عضلانی یک نوشیدنی جایگزین الکترولیت مصرف کنید. این کارنه تنها جذب آب بدنتان را تنظیم می کند، بلکه نسبت سدیم-پتاسیم آنرا نیز حفظ می کند.
▪ درجه فیتنس هوازی و قلبی-عروقی خود را ارتقا بخشید. اینکار باعث می شود عضلات حس خستگی را بهتر تحمل کرده و وقتی خستگی بر عضله غالب شود، کمتر دچار درد و گرفتگی شوند.
▪ اطمینان یابید که در رژیم غذایی تان به اندازه کافی از کلسیم وجود داشته باشد که وجود کلسیم کافی در بدن از بروز درد و گرفتگی عضلانی جلوگیری می کند.
مصرف محصولات لبنی ساده ترین راه است و آنهایی که از لبنیات استفاده نمی کنند، می توانند از مکمل های کلسیم استفاده کنند.
▪ برای جلوگیری از بروز درد و گرفتگی عضلانی روی توازن خود کار کنید. اینکار به تقویت اندام های تاندون گولگی و محور عضلات کمک می کند و از این رو توانایی آنها را در کنار آمدن با استرس ناشی از حرکت ها مختلف بالا می برد.
آن دسته از افرادی که بیشتر از گرفتگی عضلات پا دچار سندرم ناراحتی و بی قراری پا می شوند، اضافه کردن مکمل منیزیم به رزیم غذایی شان برای کاهش گرفتگی های عضلانی بسیار مفید است.
ماده معدنی منیزیم برای بازداشتن ورود کلسیم به پایانه های عصبی در بدن فعالیت می کند. وقتی بدن از منیزیم تخلیه شود، باعث ایجاد تشنج و آشوب در عضله شده و بی قراری و تشنج پا ایجاد می شود. همچنین می توانید با اضافه کردن حبوبات، دانه ها، آجیل، و شکلات تلخ به رژیم غذایی تان، که همه منابع بسیار خوبی از منیزیم هستند، از بروز این مشکل جلوگیری کنید.
● با گرفتگی عضلانی مقابله کنید
این تکنیک ها را امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که هرکس متفاوت است و علت گرفتگی عضلانی او می تواند متفاوت باشد.
با توجه به اینکه وقتی درد و گرفتگی عضلانی در شما ایجاد می شود چه می کنید، وضعیت جذب آب و الکترولیت های بدنتان چطور است، می توانید پیدا کنید که کدامیک از این تکنیک ها بیشتر به دردتان می خورد.